Instagram Social Media

Een zakelijk Instagram-profiel – 3 redenen om je account nu om te zetten

Instagram Background - NadiZoetebier.nl

Adverteren via Instagram was al een tijdje mogelijk, maar (bruikbare) statistieken halen uit je posts en volgers nog niet. Daar is verandering in gekomen! Met de nieuwste update van de app kan je je profiel omzetten naar een bedrijfsprofiel. Ik geef je 3 redenen waarom je dat nú moet doen:

  1. Leer van je volgers – wanneer zijn ze online, wat is de verhouding m/v en hoe oud zijn ze? Instagram Follower Analytics geeft ons (content)marketeers waardevolle input! De juiste content naar de juiste doelgroep op het juiste tijdstip – daar gaat mijn hartje sneller van kloppen.
  2. Inzicht in hoe je posts scoren – gebruik de nieuwe in-app analytics om makkelijk je impressies, bereik en (klik)activiteit per post te meten.
  3. De contactknop (aka CTA) – voeg een e-mailadres, telefoonnummer en/of adres toe aan je profiel. Instagram laat dit zien als ‘Contactknop’, links van je ‘Follow’ knop. Je volgers kunnen je nu direct bellen of mailen vanuit de app. Het ingevoerde adres wordt gebruikt voor routebeschrijvingen. Handig voor fysieke locaties, maar ook bijvoorbeeld bij events!

Over de auteur

Liefhebber van all things tech. Social-minded, leergierig en avontuurlijk. Op www.nadizoetebier.nl schrijf ik over m’n #healthylifestyle, maar praat ik ook graag over social media trends, astrologie of nieuws uit de tech-wereld.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *